antologi.dunia: Mahasiswa, Graduan dan Universiti

Sabtu, 14 Disember 2013

Mahasiswa, Graduan dan Universiti


'Sebagaimana yang pernah saya tulis sebelum ini, ketakutan saya ialah apabila mahasiswa yang ada kini sibuk bermain Dota, Facebook, menonton Raja Lawak atau sibuk memuat turun siri kegemaran drama Korea. Graduan harus berfikir lebih jauh daripada kerja, kahwin, beli kereta, rumah dan 'settle down'.'

Zul Fikri Zamir. (2013). Sekolah Bukan Penjara Universiti Bukan Kilang. Mahasiswa Dan Kebebasan Akademik. Halaman 38.

2 ulasan:

Unknown berkata...

Assalamualaikum saudara Jamal Ali yang sangat saya hormati,

Terima kasih saya ucapkan di atas 'like' saudara di ruangan Facebook saya itu. Ia ibarat sokongan dariapada insan lain kepada saya untuk terus memperjuangkan niat saya dalam bidang penulisan ini.
Sudilah kiranya melawat laman web unikarya.com untuk membaca secara PERCUMA beberapa bab awal novel terbaharu saya iaitu 'SAYAP-SAYAP RINDU' & 'HIDUP BERBUDI' dan semoga saudara akan jatuh hati padanya, membelinya dan dengan ikhlas memberikan 'review' yang tulus kepada saya.

Saudara juga boleh mengikuti perkembangan saya di blogspot beralamat:
http://www.fatamorganakasih.blogspot.com/

Andai saudara sudi, titipkanlah 'review' ikhlas dan jujur di dalam ruangan MPHonline, Al Dente Books, Goodreads ataupun di laman unikarya.com.

Saudara sebenarnya boleh membaca beberapa bab daripada buku-buku terbitan terbaru saya secara PERCUMA di unikarya.com.

Saya amat berbesar hati jika saudara dapat menyampaikannya kepada kenalan, sahabat-handai, rakan-taulan dan orang-orang yang disayangi.

Selamat membaca dan selamat berkenalan!

Salam sayang daripada tarasul jiwa yang ikhlas, Raden Puteri.

Tetamu Istimewa berkata...

Lamanya Tuan blog ni menghilang, hehehe

P/S: Buku saya, kumpulan cerpen remaja: Tetamu Istimewa terbitan ITBM telah pun terbit. Jika berminat boleh pesan terus daripada saya. Maklumat lanjut boleh rujuk di blog saya. Terima kasih.